Poradenství v sociální oblasti
S poradenstvím v sociální oblasti pomáhá našim klientům case managerka. Jedná se o sociální pracovnici, která společně s klientem nachází řešení jeho nepříznivé životní situace. Když je to potřeba, pomáhá klientovi zprostředkovat další formu pomoci – například konkrétní sociální službu nebo zdravotní péči.
Case managerka v Tutorii pracuje s rodiči, případně i širší rodinou dětí, které se u nás doučují.
V jakých oblastech může case manager v Tutorii pomoci?
- Bydlení – pomoc s nalezením bydlení nebo udržením stávajícího, řešení bytové nouze.
- Finance – pomoc s vyřízením dávek a příspěvků, na které má klient nárok. Problematika finanční gramotnosti.
- Práce – pomoc s nalezením zaměstnání nebo brigády, také s vytvořením životopisu a přípravou na pracovní pohovor.
- Volnočasové aktivity pro děti – pomoc s nalezením vhodné volnočasové aktivity pro děti, s podáním přihlášky a případně i vyřízením příspěvku.
- Další problémy, které tíží Vás nebo Vaši rodinu.
Příběhy klientů case manažerky
Manželé Nataliia a Mykhailo
Case managerku/sociální pracovnici oslovila nejprve paní Nataliia s tím, že by si přála zlepšit svoji znalost českého jazyka. S její pomocí si přála vyhledat vhodný kurz češtiny pro cizince. Na první schůzku dorazila spolu s manželem, a z jejich společného rozhovoru později vyplynulo, že rodinu tíží ještě naléhavější problém, a to nepříznivá situace ohledně bydlení. Co se přistěhovali z Ukrajiny do Ostravy, tak bydleli u svých známých. Situace se měla tak, že rodina se již musela přestěhovat do samostatného bydlení, pan Mykhailo dokonce vyjádřil obavu, že když si bydlení do pár týdnů nenajdou, bude se rodina muset vrátit na Ukrajinu. S pomocí case managerky si rodina našla nájemní bydlení ve stejné části, kde jejich děti chodí na základní školu. Pomoc case managerky spočívala v oslovení zástupce společnosti Heimstaden, kdy nastínila rodinnou situaci, zprostředkovala manželům prohlídku vybraného bytu a domluvila pro ně další jednání s organizací s člověkem, který hovoří dobře ukrajinsky, aby nebyla jazyková bariéra v této věci překážkou. Od té chvíle se daly věci rychle do pohybu, rodina se do 2 týdnu do nového bytu přestěhovala. Manželům se ulevilo a mají nyní prostor se zabývat dalšími, méně naléhavými věcmi.
Paní Lucie
Paní Lucie se obrátila na case managerku/sociální pracovnici před začátkem letošního školního roku. Září často souvisí, právě z důvodu začátku školy, s velkými jednorázovými finančními výdaji. Pro mnoho rodičů a zákonných zástupců se jedná o takový zásah do rodinného rozpočtu, že mají často obavy, jak v daný měsíc vyjdou s penězi. Paní Lucie dostala od case managerky informaci o možnosti čerpání dávky hmotné nouze, konkrétně mimořádné okamžité pomoci. Rozhodla se podat žádost o tuto dávku, ale nevěděla, jakým způsobem má vyplnit všechny potřebné formuláře. Case managerka jí poskytla pomoc při vyplňování a paní Lucie si následně žádost na Úřadu práce ČR podala. Pomoc case managera v Tutorii může být tedy i jednorázová, přesto užitečná.

