Doučování v rodině
Program Doučování v rodině probíhá přímo v domácnosti dítěte. Za dítětem dochází jednou týdně proškolený dobrovolník nebo pracovník naší organizace (dále jen lektor), který mu pomáhá s přípravou do školy. Doučování trvá většinou jednu až dvě hodiny podle potřeby. V době doučování musí být v domácnosti přítomen rodič nebo jiná dospělá osoba.
Lektoři děti motivují ke vzdělávání mimo jiné sbíráním nálepek za snahu na doučování a společnými volnočasovými aktivitami.
Program je určen především žákům 1. stupně ZŠ, kteří z různých důvodů nemohou dojíždět na doučování na některou z našich poboček.
Komu je doučování určeno
- Dětem, jejichž rodiče mají pouze základní vzdělání.
- Dětem z málo podnětného rodinného prostředí.
- Dětem z chudých rodin.
Účast v programu je dobrovolná a bezplatná.
Jak se přihlásit
V případě zájmu vyplňte formulář, který je umístěn pod textem. Po jeho odeslání Vás budeme kontaktovat.
Nebo můžete zavolat koordinátorce programu na tel. 725 809 706.

Příběhy dětí doučovaných v domácnosti

Klárka (12 let)
Klárka kvůli stěhování přešla na novou školu. Potíže s učivem měla už před přestupem, ale po stěhování se problémy ještě zhoršily. Ze školy nosila pětku za pětkou. Rodiče si nevěděli rady, a protože dojíždění na doučování nebylo možné, nabídli jsme podporu terénní pedagogické pracovnice. Klárka byla zpočátku nesmělá a tichá, ale postupně si k pracovnici vybudovala důvěru. Společně začaly pracovat na porozumění učivu a motivaci. Rodiče si všimli, že Klárka se nyní učí i sama od sebe, což dříve nedělala. Díky pravidelnému doučování dostala Klárka místo šesti čtyřek nakonec jen dvě a pro další pololetí si stanovila cíle ještě vyšší.

Marek (11 let)
Marek má potíže ve škole hlavně s anglickým jazykem. Je v pěstounské péči babičky, která se anglicky nikdy neučila, takže Markovi není schopná pomoci. To je hlavní důvod, proč se rozhodla nás oslovit. Marek a pan dobrovolník si hned „sedli“. Pokroků v anglickém jazyce si u Marka všímá nejen sám pan dobrovolník, ale také pan učitel ve škole. Postupně se v rámci doučování začali věnovat i jiným předmětům podle aktuální potřeby. Marek nachází v osobě pana dobrovolníka nejen trpělivého lektora, ale také pozitivní mužský vzor, který mu nyní v rodině chybí.

Evča (8 let)
Maminka Evy nás kontaktovala na základě doporučení OSPODu ve chvíli, kdy už bylo jisté, že bude Eva opakovat první třídu. Eva měla potíže zejména s matematikou. Bylo pro ni obtížné si představit, co čísla znamenají. Do domácnosti začal docházet dobrovolník. Hledal způsoby, jak Evičce s matematikou pomoci. Aktivně s koordinátorkou konzultoval využití různých didaktických pomůcek a jeho úsilí brzy začalo nést plody. Pokroků si všímá i paní učitelka třídní. Nyní se Evě ve škole daří mnohem lépe a říká, že učení ji baví.

Peťka (8 let)
Petra měla od první třídy velké problémy se čtením a psaním. Maminka jí chtěla pomoci, ale nevěděla jak. Škola proto doporučila doučování v Tutorii. Petra by na doučování do Tutorie musela dojíždět hodně daleko, proto do rodiny začala docházet naše terénní pedagogická pracovnice. Spolupráce probíhá několik měsíců a Petra dělá velké pokroky. Pracovnice k ní chodí každý týden, procvičuje s ní učivo a radí mamince, jak Petře pomáhat s přípravou do školy. Díky společnému úsilí Petry, maminky, pracovnice a učitelky se Petra stále zlepšuje.